پوشاننده ها, مصالح ساختمانی

توری پلاستیکی و انواع آن

توری پلاستیکی

توری پلاستیکی چیست؟

عموماً توری پلاستیکی برای حفاظت و حصار کشی استفاده می‌شود. برای مثال می‌توان از توری مرغی پلاستیکی برای محافظت از پرندگان یا حصارکشی یک محوطه از مزرعه استفاده کرد.
توری‌های پلاستیکی به دلیل کاربرد، مقاومت و دوام بالاتر در حال جایگزینی با توری‌های فلزی هستند که در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

آشنایی با توری پلاسیکی و انواع آن و کاربرد هر یک از آنها می‌تواند در این زمینه به داشتن یک انتخاب درست و خریدی مناسب کمک بسیاری کند.

توری پلاستیکی، مزایا و ویژگی‌های بسیاری را دارا می‌باشد. به همین علت است که بسیاری از افراد به استفاده از آن روی می‌آورند. توری پلاستیکی علاوه برداشتن وزن کم و سبک بودن، استحکام بالایی دارد و بادوام و قوی است. تکنولوژی قالب‌گیری در تولید این محصول، علت ایجاد ساختار مناسب آن است. مزیت‌ها انواع توری پلاستیکی به شرح زیر می‌باشد:

توری پلاستیکی - کاربرد

استحکام و قدرت بالا در کنار تراکم کمتر

از مزیت‌های توری پلاستیکی، می‌توان به تراکم کمتری که نسبت به انواع دیگر توری‌های فلزی دارد اشاره کرد. با این حال، تراکم پایین‌تر، موجب کاهش استحکام آن نشده‌است. در واقع وزن کاهش میابد در عین حال قدرت و استحکام پایین نمی اید.

نصب آسان

یکی دیگر از فواید توری پلاستیکی، نصب آسانش می‌باشد. این توری‌ها بدون نیاز به کمک فردی حرفه ای در این زمینه به راحتی نصب می‌شوند.

ماندگاری طولانی و بادوام

ماندگاری بالاتر، از دیگر مزایا آن است است که افراد را به استفاده از توری‌های پلاستیکی تشویق می‌کند. آب، تغییرات آب و هوایی و خورشید تأثیر بسیار کمی بر توری‌های پلاستیکی دارند. این موضوع موجب می‌شود آنها به اندازه کافی بادوام باشند. به این ترتیب در صورت خرید توری پلاستیکی، شما می‌توانید سال‌ها بدون نگرانی در مورد هزینه‌های نگهداری و تعمیر، از آن استفاده کنید.

مقاوم دربرابر آب

یکی از مشکلاتی که توری‌های فلزی دارند این است که در برابر آب و رطوبت، زنگ می‌زنند. توری‌های پلاستیکی دچار این مشکل نمی‌شوند و در برابر آب، مقاوم هستند. در نتیجه، دیرتر آسیب می‌بیند.

انواع توری پلاستیکی:

توری پلاستیکی مرغی:

توری مرغی قالبا جهت محافظت از مرغداری و جلوگیری از حمله حیوانات وحشی به مرغداری استفاده می‌شود. توری مرغی در انواع پلاستیکی، PVC گالوانیزه گرم و سرد تولید می‌گردد. نوع گالوانیزه گرم آن اغلب ساخت ایران است که قیمت و کیفیت مناسبی دارد. نوع گالوانیزه سرد ساخت کشور چین بوده و استحکام بالایی دارد. جهت حصارکشی در مناطقی که آب و هوای مرطوب دارند استفاده از توری پلاستیکی گالوانیزه گرم توصیه می‌شود.

کاربرد ها:

  • در سقف جهت عایق کاری با استفاده از پشم شیشه
  • در گچ کاری جهت جلوگیری از ترک برداشتن گچ
  • دور ستون ها برای افزایش مقاومت و محافظ ستونها
  • در زیر کاشی ها جهت یکنواخت کردن و زیرسازی کاشی

توری حصاری پلاستیکی:

از دیگر انواع توری پلاستیکی می‌توان به توری حصاری اشاره کرد. این توری‌ ها اغلب جهت کشیدن حصار دور زمین‌ های کشاورزی، مکان نگهداری حیوانات و اماکن مشابه استفاده می شوند. امروزه هزینه دیوار کشی افزایش پیدا کرده است لذا توری ‌های حصاری می‌توانند جایگزین خوبی برای دیوارکشی آجری یا بلوکی باشند.

توری ‌های حصاری در گذشته مقاومت بالایی نداشته و به همین دلیل زیاد استفاده نمی شدند ولی در سال های اخیر مقاومت آنها افزایش یافته است. در نتیجه توری حصاری میان مردم محبوب شده است و تمایل افراد برای خرید این توری‌ها نیز بالا رفته است.

یشتر توری حصاری به رنگ سبز مشاهده می شود اما این مدل توری ها دارای رنگ بندی های مختلفی همچون زرد، قرمز و سفید نیز هستند. این توری دارای انواع مختلف پلاستیکی، گالوانیزه و PVC است. توری‌های حصاری در جدا کردن دو زمین از یکدیگر، به عنوان حفاظ برای منازل مسکونی، محافظت از کارگران ساختمانی و … نیز کاربرد دارند.

توری نسوز:

مقاومت در برابر حریق، یکی از مهمترین ویژگی‌هایی است که توری‌های پلاستیکی باید دارا باشند. توری پلاستیکی نسوز، یکی از انواع توری‌هایی است که می‌توان از اشتعال ناپذیر بودنش مطمئن بود و از آن استفاده کرد. به همین دلیل توری پلاستیکی نسوز جزء پرفروش‌ترین و پرکاربردترین انواع توری پلاستیکی است.

توری ریزبافت:

توری‌های پلاستیکی در طیف گسترده‌ای و با ویژگی‌های متفاوتی تولید می‌گردند. این توری‌ها با اندازه دهانه یا سوراخ ریز و درشت و در اندازه‌های مختلفی وجود دارند. هر چه اندازه چشمه توری بزرگتر باشد؛ قاعدتاً وزن، مقاومت و قیمت آن‌ها افزایش میابند. از توری پلاستیکی ریزبافت برای اهداف متفاوتی مانند محفاظت از زمین‌های کشاورزی و حافظت از پوشش گیاهی در برابر نور خورششید و تگرگ استفاده می‌شود.

توری درشت بافت:

توری پلاستیکی درشت بافت در مقابل توری ریزبافت قرار می‌گیرد و اندازه چشمه بزرگتری دارد، در نتیجه مقاومت آن نیز بالا می‌رود. البته باید در نظر گرفت که درشت بافت بودن توری‌های پلاستیکی و بزرگ‌تر بودن چشمه‌های آن‌ها، باعث می‌شود موجودات ریز. حشرات به راحتی به درون منطقه حصارکشی شده وارد شوند.

توری راشل:

توری راشل نیازی اساسی و مهم در صنعت بسته‌بندی کالا می‌باشد. به کمک این توری، می‌توان محصولات را به بهترین شکل، نگه داری و بسته‌بندی کرد. این توری‌ها که بافت محکم و در عین حال ظریفی دارند، انواع مواد غذایی را در مجاور هوای تازه قرار می‌دهند و این موضوع باعث می‌شود تا محصولات دچار کپک زدگی نشوند و طول عمر نگه داریشان افزایش پیدا کند. همچنین استفاده از آن‌ها به آسانی کارها کمک قابل توجهی می‌کند.

توری پیازی:

بعضی از محصولات کشاورزی به طوری هستند که برای پخش نیاز به بسته‌بندی دارند و برای بسته‌بندی این دسته از محصولات از توری پیازی استفاده می‌کنند. این کیسه‌های پلاستیکی به فرایند حمل و نقل، بسته‌بندی، عرضه و توزیع پیاز بهبود می‌بخشد و کمک می‌کند به بهترین شکل ممکن انجام شود. توری‌های پیازی دوام بالایی دارند و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد برای پخش پیاز خود این توری‌ها را خریداری کنند. توری پیاز در رنگ‌ها وانواع مختلف تولید گردند. توری پیازی برای بسته‌بندی محصولات کشاورزی به کار برده می‌شوند، چرا که این دسته از کیسه‌ها مزایای زیادی دارند و همین موضوع باعث افزایش محبوبیت آن‌ها شده‌ است.

توری محافظ:

برای انجام فرایندهایی مانند انبارکردن و بسته‌بندی محصولات و… لازم است تا از مواد متعددی استفاده شود. برای اینکه این فرایندها به‌درستی انجام شود و محصولات به‌راحتی پس از تولید، نگهداری و پخش شوند، می‌توانید ا پوشش‌های مختلفی خریداری کنید. در این بین یکی از محصولاتی که می‌توانید با خرید و استفاده از آن به نگهداری و توزیع محصولات خود در صنایع مختلف کمک کنید، توری محافظ است.

خرید توری پلاستیکی:

برای خریدتوری از جنس پلاستیک باید آن را را بر اساس متراژ مورد نیاز قیمت کنید. معمولاً این محصول در عرض‌های مختلف و در چشمه‌های زنبوری و لوزی به عرضه می‌شود.

Back to list